Tuesday, December 15, 2015

סיפור מדהים מהבעל שם טוב

  המגזין השבועי של אתר בית חב"ד

ב"ה
כמה מילים...

גולשים יקרים,

אתמול הייתי בחנות משחקים וספרים. היה שם תור ארוך של עשרות ילדים שבאו לבזבז את דמי החנוכה שהם קיבלו במהלך החג. ויכוח קולני במיוחד, בין אימא ובן, הגיע לאוזניי. זה נשמע בערך כך: "לא, אתה לא תבזבז את הכסף שלך על השטויות האלה!" –"אימא, זה הכסף שלי ואני יחליט מה לעשות איתו". – "נכון שזה הכסף שלך. אבל אני אימא שלך, והתפקיד שלי זה לראות שאתה לא עושה שטויות עם הכסף!"

אני לא יודע איך בדיוק נגמר הויכוח (לא נראה לי שהוא יכל להיגמר טוב...) אבל הדבר גרם לי לחשוב על התפקיד שלנו כהורים ועל המעורבות שלנו בהחלטות של הילדים שלנו. הרי הילד החמוד הזה יגדל להיות מבוגר; האימא כבר לא תלך איתו לחנויות או תקבע לו מה הוא יעשה כל רגע בחיים. מה יקרה אז? מי יעצור אותו מבזבוז כסף על שטויות?

התשובה היא: דוגמה אישית.

לילדים אי-אפשר לשקר. כשהם מסתכלים על ההורים, הם רואים בדיוק מהם סדרי העדיפויות שלהם. אם סדרי העדיפויות שלנו כוללים "שטויות" בראש הרשימה (וכמובן ששטויות של מבוגרים נראים קצת אחרת משטויות של ילדים... אבל עדיין הם די שטויות...) הם יחקו אותנו. ואם בראש סדר העדיפויות הם ימצאו את ערכי הנצח של היהדות, האמונה, המשפחה והקהילה – הם יאמצו זאת כשיגדלו.

אז נכון, חשוב לשוחח עם הילדים ולעזור להם לקבל החלטות נכונות. אבל חשוב יותר להראות להם כיצד אנו מקבלים את ההחלטות הנכונות בחיינו אנו.

שתמיד נזכה לראות רק נחת מילדינו!

המשך שבוע נעים,

הרב מנדי קמינקר


השבוע במגזין
שאלה מעשית
החג עבר, ונשארו לי שאריות מהחנוכיה. מה אני אמור לעשות איתם?
רעיון לפרשת השבוע
מה גורם ליעקב לומר את זה? הנה כמה פירושים מפתיעים
ממתק לשבת
עם מסר חשוב לפרשת השבוע
לרגל ה' בטבת
האם באמת אתם קוראים את כולם?
איך לחנך
"תפסיק לבכות" זה לא תמיד רעיון חכם.
דבר תורה עם הרב בוטמן
איך מגלים מנהיגות
פרשת ויגש
מתוך הספר החדש "להחיות את היום"
 
מתכוננים לשבוע הבא
כל מה שרציתם לדעת

הצטרף אלינו!
אם נהנית מן המגזין, תוכל לסייע לנו באמצעות העברת המגזין לחבר, או באמצעות תרומה לאתרנו (אתר מאובטח).

 

אפשרויות הרשמה:
רשימות תפוצה של חב"ד.אורג (אנגלית)
הגדרות רישום
בטל רישום

הינך רשום בכתובת הדוא"ל הבאה: anirudha.K.0000@blogger.com
לשינוי כתובת הדוא"ל .

טיפ חשוב:
הוסף את כתובת הדוא"ל subscriptions@chabad.org לרשימת אנשי הקשר שלך, כדי לוודא שהדוא"ל יגיע לדואר הנכנס ולא לתיבת הספאם..

No comments:

Post a Comment